Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Ερώτηση Μπαρμπαρούση για το υψηλό κόστος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: «Υψηλό το κόστος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, στη δέσμευση 67,2 εκατομμυρίων Ευρώ για τη δημοπράτηση του πρώτου από τα οκτώ τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου προέβη το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κατά την εν λόγω απόφαση του Υπουργείου, δρομολογείται η δημοπράτηση του πρώτου από τα οκτώ τμήματα, Πύργου-Δουνέικων (όλο το οδικό τμήμα Πάτρας - Πύργου έχει ενταχθεί στο νέο Ε.Σ.Π.Α. για 475 εκατομμύρια Ευρώ). Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του, το εν λόγω δημόσιο έργο, περιλαμβάνει την κατασκευή του δρόμου, σε νέα χάραξη, τον ανισόπεδο κόμβο Πύργου και τα λοιπά συνοδευτικά έργα. Με αυτά τα δεδομένα, ο προϋπολογισμός αντιστοιχεί περίπου σε 8,2 εκατομμύρια Ευρώ ανά χιλιόμετρο για ένα έργο χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η εξαίρεση του τμήματος Πάτρας-Πύργου από τον παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας-Πύργου-Τσακώνας (Ολυμπία Οδός), είχε γίνει στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του έργου, στο τέλος του 2013. Τότε το αρμόδιο Υπουργείο, είχε ανακοινώσει την κατασκευή του τμήματος ως δημοσίου έργου, ορίζοντας το ύψος του προϋπολογισμού του στα 443 εκατομμύρια Ευρώ, συν επιπλέον 32 εκατομμύρια Ευρώ για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες. Η δημοπράτηση είχε ακυρωθεί τον Μάρτιο του 2015, προκειμένου να επιμερισθεί και να δημοπρατηθεί σε οκτώ τμήματα. Σύμφωνα με τα όσα είχε υποστηρίξει ο αρμόδιος Υπουργός, στόχος ήταν να μπορέσουν περισσότερες και μικρότερες τεχνικές εταιρείες να διεκδικήσουν το έργο. Τελικά όμως, συμπεριελήφθησαν μόνον οι εταιρείες 6ης και 7ης τάξης, δηλαδή οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Ποιος και πώς έχει συντάξει την τεχνική μελέτη και τον προϋπολογισμό του εν λόγω δημόσιου έργου και για ποιους λόγους κοστολογείται η κατασκευή ενός χιλιομέτρου με το ποσό των 8,2 εκατομμυρίων Ευρώ;
Συμμετείχαν τελικώς στην δημοπρασία μικρές τεχνικές εταιρίες; Εάν όχι, για ποιους λόγους; Εάν ναι ποιες ήταν αυτές και για ποιους λόγους δεν ανέλαβαν τα επιμέρους τμήματα του έργου;
Ποια είναι τα αποτελέσματα των δημοπρασιών και ποιες είναι οι εταιρίες 6ης και κυρίως της 7ης τάξης, οι οποίες ανέλαβαν την κατασκευή των οκτώ τμημάτων του εν λόγω δημοσίου έργου;
Επιπλέον αιτούμαι:
Όπως μου καταθέσετε όλα τα σχετικά με το ως άνω θέμα έγγραφα, μεταξύ των οποίων και τις τεχνικές μελέτες και τους προϋπολογισμούς κάθε τμήματος του έργου.
Αθήνα, 13/01/2016
Ο ερωτών/αιτών Βουλευτής
Κωνσταντίνος Μπαρμπαρούσης
Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ